Geachte abonnee, 

Al die SPAM kan inderdaad behoorlijk hinderlijk zijn. Hopelijk heeft u iets aan onderstaande informatie om deze overlast te verminderen.

Telfort neemt misbruik van het internet ernstig op. Als de spam afkomstig is vanuit ons domein zullen we de afzender op zijn/haar overtreding(en) van onze Algemene Voorwaarden aanspreken. Is de spam verzonden door een van onze gebruikers (een Ip adres onder ons beheer) dan stellen wij het op prijs als u ons daarvan op de hoogte stelt. Vergeet u in dat geval niet om de volledige mailheader en het oorspronkelijke bericht aan het abuse team toe te zenden

In dit geval gaat het waarschijnlijk over spam die niet verzonden werd door een abonnee van Telfort. U kunt desgewenst bij de provider van de verzender uw beklag over de ontvangen spam doen.

Wij raden u daarvoor altijd aan een tool als www.spamcop.net te gebruiken. Verder is het beslist raadzaam nooit gebruik te maken van zogenaamde unsubscribe mogelijkheden (tenzij u weet dat u zich eerst aangemeld heeft voor deze mailing). Alles wat u daar mee doorgaans bereikt is de spammer bevestigen dat uw emailadres echt bestaat en gelezen wordt met als gevolg dat u vermoedelijk (via de handel in email adressen van spammers) nog meer spam zult gaan ontvangen.

Het is doorgaans effectiever als u zelf direct maatregelen neemt tegen de ontvangen spam: De meest gebruikelijke e-mail programma’s hebben tegenwoordig een spamfilter. Ook beidt Telfort u de mogelijkheid om on line een dergelijke filter op een Telfort email box in te stellen.

U kunt dit doen via de volgende URL http://webmail.telfort.nl . Verder zijn er veel freeware programma’s die post van door u zelf in te stellen afzenders van de mailserver wist voor u uw e-mail ophaalt. Kijk eens op http://www.tucows.com (zoekwoord spam)

Emailadressen kunnen op verschillende manieren uitlekken aan spammers. Dit kan door virussen, trojaanse paarden of spyware. Doordat veel mensen gebruik maken van Outlook Express, spelen dit soort kwaadaardige programma's hierop in. Het is erg eenvoudig op deze wijze uw adressenboek ongezien te verzenden naar de spammer. Wij adviseren het gebruik van Mozilla Thunderbird als mailprogramma. Deze lijkt qua uiterlijk erg veel op Outlook Express, en heeft ook een aardig antispam systeem. Thunderbird is open-source, wat betekent dat u het gratis gebruiken kunt, en dat de hele gemeenschap aanpassingen kan maken. Uiteraard is Thunderbird verkrijgbaar in de Nederlandse taal. Thunderbird kunt u downloaden op http://www.mozilla.com/thunderbird/. Dit programma is tevens in staat uw adressen en mail uit Outlook Express te importeren.

Daarnaast dient u zich te wapenen tegen spy- en adware. Gebruik hiervoor Hitmanpro, dat u kunt downloaden op http://www.hitmanpro.nl. Door het verwijderen van vooral spyware voorkomt u dat persoonlijke gegevens (zoals uw mailadres) kunnen uitlekken.

Mocht dit ook niet werken omdat de spammer een steeds wisselend email afzender adres en Ip adres gebruikt is op dit moment helaas het enige dat Telfort of u tegen verdere spam kan doen een nieuw emailadres te nemen. Indien u voor deze oplossing kiest, raad ik u aan contact op te nemen met onderstaand telefoon nummer.

In het geval van Nederlandstalige spam kunt u dit altijd bij ons ter controle insturen, hiervoor dient u echter wel de volledige e-mailheaders mee te leveren. Ook kunt u Nederlandstalige spam altijd aanmelden bij de opta: http://www.opta.nl.

Met vriendelijke groet / With kind regards,

Dennis van Drunen

Telfort Abuseteam

E-Mail : abuse@telfort.nl

 

DUTCH

Geachte heer/mevrouw,

LET OP : Deze e-mail bevat belangrijke informatie over de aanmelding van uw probleem. Leest u deze e-mail alstublieft aandachtig door.

Dit is een automatisch antwoord dat uw mail aan Abuseteam in goede orde is ontvangen. Het betreft een bericht met als onderwerp "FW: Belangerijk Mijn ING Nieuws". Een samenvatting treft u verderop in dit bericht aan.

U hoeft niet te reageren op dit bericht. Uw bericht is ticketnummer [Telfort Abuseteam #325677] toegewezen.

Mocht u verder nog informatie willen toevoegen dan is het belangrijk dat u in de onderwerp regel van uw bericht "[Telfort Abuseteam #325677]" zet. U kunt hiervoor op dit bericht reageren om dat te bereiken.

Het is mogelijk dat u, behalve dit bericht, geen persoonlijke reactie van ons zult ontvangen, uw reactie nemen we uiteraard zorgvuldig in behandeling.

Alle meldingen worden, mits goed gedocumenteerd, zorgvuldig onderzocht. Tevens willen wij u erop wijzen dat het niet mogelijk is een bijlage mee te sturen in vorm van tekstbestanden, screenshots, jpg-bestanden enz. Ook verzoeken wij u niet meerdere klachten in een melding te sturen. Ook kan het abuseteam u niet helpen met technische of administratieve vragen. Onderaan dit bericht treft u de juiste emailadressen aan voor de juiste afdelingen, zie 3: CONTACT ADRESSEN.

Wij kunnen uw klacht alleen in behandeling nemen als:

-1- Uw klacht betrekking heeft op een gebruiker van de door ons geboden internet service. Dat wil zeggen betrekking heeft op door ons beheerde IP reeksen (met name 195.240.x.x, 195.241.x.x, 82.168.x.x - 82.171.x.x, 212.182.160.0 - 212.182.191.255, en de 212.123.x.x) en door ons beheerde mail domeinen.

Betreft het een ander IP-adres, dan kunnen wij uw melding helaas niet behandeling nemen omdat het IP-adres niet tot ons domein behoort. U kunt op de volgende internetpagina's nagaan bij welke provider of welk netwerk het IP-adres hoort:

http://www.fr1.cyberabuse.org/whois/?page=whois_server

http://www.ripe.net/db/whois/whois.html

-2- Om een melding goed te kunnen onderzoeken, hebben wij in vrijwel alle gevallen specifieke informatie nodig.

2A ONGEWENST ONTVANGEN EMAIL

Heeft u melding betrekking op door u ontvangen e-mail, stuurt u dan altijd de volledige mailheader van het betreffende bericht mee. Deze hebben wij nodig voor het achterhalen van de exacte oorsprong van het bericht en voor de technische bewijsvoering.

Als u onverhoopt niet weet hoe u de mailheader van een e-mail bericht kunt openen, neemt u dan contact op met de helpdesk van uw provider.

Als u twijfelt aan de herkomst van een bericht, laat het bericht dan bij voorkeur analyseren door een online dienst zoals http://spamcop.net/ of www.samspade.org. Aan het gebruik van deze internet services zijn geen extra kosten verbonden.

2B POORTSCANS en HACKPOGINGEN

In geval van portscans of hackpogingen, verzoeken wij u de volledige (logfile) gegevens van uw firewall, server of scandetector toe te sturen. Daarin dienen minimaal de volgende gegevens te staan:

- tijdstip tot op de seconde nauwkeurig, inclusief tijdzone, van een NTP-gesynchroniseerde klok

- source IP adres en source poort.

- gebruikte protocol

- verstuurde of ontvangen data

Weet u niet wie u aan moet spreken op een poging tot het binnendringen in uw computer(s) raadpleeg dan www.samspade.org

Mocht u ons, naar aanleiding van bovenstaande, aanvullende informatie toe willen zenden dan kan dat door dit bericht te beantwoorden. U voorkomt daarmee dat u opnieuw dit automatische bericht ontvangt. Wij ontvangen alle gegevens bij voorkeur als onderdeel van het door uw verzonden e-mail bericht. Stuurt u dus vooral  geen attachments mee in de vorm van plaatjes (jpg/gif), Microsoft Word/Excel documenten of in een platform-afhankelijk tekstformaat (doc/rtf). Stuur ook niet meerdere meldingen over hetzelfde onderwerp.

Afhankelijk van de ernst van de zaak, kunnen we besluiten onze services aan de klant te stoppen. In andere gevallen kunnen wij de klant een officiële en eenmalige waarschuwing toesturen. Een tweede waarschuwing betekent automatisch dat we de services van deze klant afsluiten.

3: CONTACT ADRESSEN

Voor technische en/of administratieve vragen kunt u gebruik maken van het contactformulier op de website: http://www.telfort.nl Voor problemen met e-mailverkeer of blacklisting van uw IP-adres, kunt u contact opnemen met postmaster@telfort.nl.

Voor vragen over de mobiele diensten van Telfort kunt u gebruik maken van http://www.telfort.nl/klantenservice/. De klantenservice is tevens bereikbaar via 0900 9596 (10 ecpm).

Vragen die geen betrekking hebben op internetmisbruik kunnen niet in behandeling worden genomen door het abuseteam. Wij verzoeken u dan ook gebruik te maken van de onder 3: CONTACT ADRESSEN genoemde opties.

4 TELEFONIE ABUSE

Voor zaken m.b.t. misbruik van een Telfort Vast Bellen abonnement, een afsluiting vanwege de Fair Use Policy, of ongewenste oproepen die u ontvangt, verzoeken wij u contact op te nemen met de klantenservice, via 0900 9596 (10 ecpm).

Het Telfort Abuseteam is helaas niet in staat uw berichten door te sturen, naar de juiste afdeling(en), wij verzoeken u dus vriendelijk gebruik te maken van de onder -3- vermelde contactmogelijkheden.

Nogmaals onze dank voor uw melding.

 

ENGLISH

Greetings,

This message has been automatically generated in response to the creation of a trouble ticket regarding: "FW: Belangerijk Mijn ING Nieuws", a summary of which appears below.

There is no need to reply to this message right now.  Your ticket has been assigned an ID of [Telfort Abuseteam #325677].

Please include the string: [Telfort Abuseteam #325677] in the subject line of all future correspondence about this issue. To do so, you may reply to this message.

Thank you, abuse@telfort.nl

There is a chance that, beyond this e-mail message, you will not receive a personal reply to your letter. Naturally, your message will be taken into careful consideration. Provided that reports are well documented, they are all meticulously researched.

Please do not use any attachments, because we are unable to open attached files, and not to send multiple complaints in a single message.

We can process your complaint if:

-1- Your complaint relates to a user of this company’s internet services, i.e.: there is a direct and demonstrable link to our typical IP ranges (in particular 195.240.x.x, 195.241.x.x, 82.168.x.x -82.171.x.x, 212.182.160.0 - 212.182.191.255, and

212.123.x.x) and/or our e-mail domains.

If it is another IP-address, you can find the provider/network the address belongs to on:

http://www.fr1.cyberabuse.org/whois/?page=whois_server

http://www.ripe.net/db/whois/whois.html

-2- In order to research your report properly we will require, in virtually any case, specific and detailed information.

2A Unsolicited e-mail.

If your message concerns e-mail you received, please be sure to always enclose the mailheader of the e-mail(s) in question. It is imperative that we receive this information in order to augment our argumentation with technical evidence and to establish the exact source of the message.

If you are in doubt as to how you should open the mailheader of a given e-mail message, please contact your provider helpdesk.

If you are unsure about the origin of an e-mail message, we recommend you first have it analysed by an online service such as http://spamcop.net/ or www.samspade.org. The aforementioned internet services are free of charge.  

2B Portscans and hacking attempts.

In case of portscanning and hacking attempts, we will require the complete (logfile) details of your firewall, server or scandetector. This information should supply us with the following data:

- the exact moment in time, precise to the second, timed by an NTP synchronised clock and including time zone.

- source IP address and source port.

- protocol used.

- sent and received data.

If you do not know whom to contact in case of an attempt at hacking your computer(s), please consult www.samspade.org

Should you, in response to the aforementioned guidelines wish to send additional information, then just reply to this message. By following this procedure, you will stop our mail responder from sending you the exact same message as this automatically generated e-mail again. We prefer to receive all your information as part of one single e-mail. We kindly urge you not to enclose any attachments in picture file formats (jpg/ gif) or in a platform-dependent textformat (doc/rtf),as we cannot process attachments.

Depending on the severity of the case reported, we may well decide to discontinue further services to the customer in question. In any other case, we will send the user an official and once-only warning. A second warning automatically results in the termination of our services to this customer.

3 Contacts within Telfort NL:

postmaster@Telfort.nl: only for problems related to blacklisting, or failing emailtraffic.

Please contact Telfort using http://www.telfort.nl/klantenservice/ for questions about your mobile phone or services regarding your mobile phone. (prepaid or subscription). You can also contact Telfort by phone: 0900 - 9596 (10 ec/min)

Please note that the abuseteam cannot process complaints that are not related to abusive behaviour. If you have any other questions regarding your Telfort subscription (mobile or internet) please contact Telfort using the options under 3 Contacts within Telfort NL

4 Telephone Abuse

For issues regarding Telephone Abuse (Telfort Vast bellen) please contact Customer Services at 0900-9596 (10 ec/m). Customer Services can help you with issues regarding unwanted calls, Fair Use policy questions, and fraudulent calls. You can also use the form on the website http://www.telfort.nl/

Thank you again for notifying us.

 

Dank voor het bericht aan onze abuse afdeling. Wij bevestigen hierbij dat uw email is ontvangen. Merk op dat het goed mogelijk is dat u geen persoonlijk antwoord van ons ontvangt, maar alle meldingen zullen zorgvuldig onderzocht worden, mits ze goed gedocumenteerd zijn.

Om een melding goed te kunnen onderzoeken, hebben wij alle beschikbare informatie nodig. Als u dit niet al gedaan hebt, stuurt u ons dan alsnog alle informatie toe. Alleen op deze manier is het voor ons mogelijk een zaak goed te onderzoeken.

In geval van e-mail-spam of -misbruik, gelieve ons in ieder geval de complete header te sturen en, mits relevant, de inhoud van het bericht.

Zorgt u er in ieder geval voor dat alle zogenaamde 'Received' headers aanwezig en volledig zijn. Dit is belangrijk!

Als u twijfelt aan de herkomst van een bericht, laat u het dan bij voorkeur analyseren door een online dienst zoals <http://spamcop.net/> Dit is een uitstekende gratis service die in staat is aan precies de juiste adressen te rapporteren.

In geval van portscans of hackpogingen, gelieve ons zoveel mogelijk informatie te sturen, zoals de relevante stukken logfiles van firewall- en/of scandetector-programma's. Probeert u zoveel mogelijk van de volgende gegevens door te sturen:

 - tijdstip tot op de seconde nauwkeurig, inclusief tijdzone,

   van een NTP-gesynchroniseerde klok

 - source IP adres en source poort.

 - destination IP adres en destination poort.

 - gebruikte protocol

 - verstuurde of ontvangen data

Gaarne ontvangen wij alle gegevens uitsluitend in normaal tekstformaat, ook wel platte tekst genoemd, dus niet als plaatje (bijvoorbeeld GIF of JPG bestanden), als platform-afhankelijk of commercieel tekstformaat (bijvoorbeeld MS-Word bestanden), of opgemaakte tekst die met een speciaal programma bekeken moet worden (bijvoorbeeld HTML of RTF bestanden).

Afhankelijk van de ernst van de zaak, kunnen we besluiten onze diensten naar de klant te stoppen. In de gevallen waarin dat niet gebeurt, kunnen we, naar eigen inzicht, besluiten de klant een officiele en eenmalige waarschuwing te sturen.

Dank u voor uw abuse melding.

Abuse afdeling

Internet Service Europe Ltd

 

Thanks for the message to our abuse department. We hereby confirm your email is received. Note that it is possible that you do not receive a personal response from us, but all reports will carefully examined, if they are well documented.

To report a proper consideration, we have all available information. If you have not already done so, please send us still all information. Only in this way for us to a good case to investigate.

In case of e-mail spam or abuse, please at least the complete header to send and, if relevant, the contents of the message.

In any case, make that all so-called 'Received' headers present and complete. This is important!

If you are unsure about the origin of a message, leave it preferred analyzed by an online service like <http://spamcop.net/> This is an excellent free service which is able to exactly the right addresses to report.

In case of port scanning or hacking attempts, please give us as much as possible send information, including relevant portions of firewall log files and / or scanning detector programs. Try as much of the following to send data:

 - Time to the nearest second, including time zone,  of an NTP-synchronized clock

 - Source IP address and source port.

 - Destination IP address and destination port.

 - Protocol

 - Sent or received data

Would like to get all the information only for normal text format, also is called plain text, not as image (eg JPG or POISON files), a platform-dependent or commercial text size (eg MS-Word files), or formatted text with a Special programs should be viewed (such as HTML or RTF files).

Depending on the severity of the case, we can decide our services to the client to stop. In situations where this happens, We, at its discretion, decide the official client and a single sending warning.

Thank you for the abuse report.

Abuse Department

Internet Service Europe Ltd